25 Kasım 2007 Pazar

SAPKA TATLISI



MUHALLEBISI
1-Kilo sut
1-Yumurta
2-Yemek kasigi un
2-Yemek kasigi misir nisastasi
1-Paket vanilya
1-Su bardagi toz seker
1-Paket bebe biskuvi
Bu malzeleri biskuvi haric hepsini soguk sute ekleyip mikserle veya bir cirpici yardimiyla iyice karistiralim.ateste surekli karistirmak suretiyle pisirelim.muhallabi fokurdamaya baslayinca atesten alalim sogumaya birakalim. cukur bir kaseye, naylon veya strec yayalim.bebe biskuvileri bir sira dizelim uzerine biraz muhallabi dokelim.tekrar biskuvi dizelim tekrar muhallebi dokelim.en sonunda muhallabinin, tamamini dokup,kasikla duzleyelim buzdolabin herhangi bir rafinda bir gece dinlendirelim. ertesi gun genis kenarli duzgun buyukce bir serviz tabagina ters cevirip kaseyi alalim.uzerindeki naylonu veya strecide cikaralim Simdi gelelim en son asamaya.bundan sonraki asama onemli cukur bir tencereye,150 gr margarin veya tereyagi koyalim. (sivi yag olmasin cunku cikolata sosu oldugu icin donmaz.) yag eriyince 1 cay bardagi pudra sekerini,kakaoyu dokelim surekli karistiralim.sos koyulasmaya baslayacaktir eger cok koyu olursa biraz sicak su ekleyin(akici kivamda olmasi lazim)fokurdayinca hemen sogumadan tabaktaki tatlinin uzerine dokun sos akip asagilara kadar inene kadar yani tabagin kenarlarini kaplayana kadar.zaten sos hemen katilasir.bir kac dakika sonra dolaba koyun iyice soguduktan sonra suslemesini yapabilirsiniz.istediginiz bisimde susleyebilrsiniz tercih sizin. kenarindaki gul yerine,kirazda koyabilirsiniz.
bebe buskivi yerine kedi dili buskivi de olabilir
CIKOLATA SOSU
150 gr margarin veya tereyagi
1-Cay bardagi pudra sekeri
-Cay bardagi kakao


3 yorum:

Adsız dedi ki...

slm tülay teyze pasta süperrrrr olmuş sen benim pastaları çok sevdiğimi bilion zaten ellerine sağlık gelince ben de isterimmm banane banane:))) nese sonra grşrz bye nilay ablayla görüşürsen çok slm söle bye bye....

seyabb dedi ki...

harika...Güzel bir doğum günü pastası olabilir

Unknown dedi ki...

selam canooom geldinmi?
artık buralardamısın eğer öyleyse çok sevindim birtanem seni çooook özledim ben:((
nasıl gidiyor Nilayım geldimi?
annen iyileştimi?
bloğa girip bazen bakmazsan unutursun tabi:))
hep gel olurmu canom sevindirik oldum yorumunu görünce:)
öptüm herkese selam