23 Eylül 2007 Pazar

KADAYIF DOLMASI

MALZEMELER
250 gr cok yumusak ve taze kadayif
Dovulmus ceviz ici
2-Yumurta
kizartmak icin siviyag
SERBETI
2-Su bardagi tozseker
2-Su bardagi su
bir yemek kasigi lomon suyu
10 dakika kaynatin ve sogumaya birakin

Kadayif dan avuc ici buyuklugunde parcalar koparin,duz bir zeminde elle iyice duzeltin dovulmus cevizi uc tarafindan koyarak sigara boregi gibi sarar gibi kenar kisimlarinida ice alarak sarin.yanayana bitisik olarak dizin ki acilamsinlar sarma islemi bittikten sonra yarim saat ustu acik olarak kalsin.hafif kurusunlar kizartirken dagilmasinlar.teflon tavaya sivi yagi iyice kizdirin. kadayif dolamalirini cirpilmis yumurtaya bulayin kizgin yagda kizartin.yagini suzdurup hemen ilik serbete atin 10 dakika kadar serbeti cekinceye kadar kalsin. servis tabagina dizin.
NOT:dolmalari
yumurtaya hafif ustlerini bulayin yumurtayi icine fazla emmesin ozaman hos olmaz.yumurtaya bulanmasindaki amac acilmamalari icindir. sadece ustlerini hafif degidirin.

12 yorum:

serinmavi dedi ki...

Erzurum'dan bir arkadaşım yollamıştı ben kızartmıştım taze taze çok nefisti.eline sağlık canım....Selamlar........

Unknown dedi ki...

canim kadayip dolmasi harika gorunuyor ellerine saglik arkadasim yaparda guzel olmazmi hic
ah ah canim cekti ben bir porsiyon alayim izninle:)
kadayif dolmasini bende aynen yapiyorum fakat yumurtaya bulayip kizartmiyorum firinda kizartarak yapiyorum firina koymadan once tereygini kizdirip uzerlerine gezdirdikten sonra firina koyuyorum.ama senin yaptigin sekilde deneyecegim.nefis gorunuyor tadi kimbilir ne kadar guzeldir.
kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum.canim arkadasim kendine cok iyi bak Allaha emanet ol.

Adsız dedi ki...

merhaba tülay abla, görüyorumki bizim memleketin vazgeçilmez iftar tatlısını yapmışsın ellerine sağlık. çokda güzel olmuş. Çoğu kimse kadayıfın bu şeklini bilmez hiç. Eeee seninde bir taraf Erzurumlu ya dolayısıyla bilmen ve bu kadar güzel yapman doğal.Tekrar ellerine sağlık.
hayırlı sahur ve iftarlar
nagehan

dogada.blogspot.ru dedi ki...

canım ellerine sağlık ne güzel düzgün sarmışsın mubarek ramazanın vazgeçilmez tatlısı birde erzurumlu yaparsa tadından yenmez sevgilerimle canısı

gul dedi ki...

ellerine sağlık kadayıf harika :))maharetli insan başka oluyor:)sağol canım benim; defne daha iyice.artık neredeyse giremez oldum:(lutfen yanlış anlama oldu mu? programım henüz oturmadı ..defne kreşe alışamadı gibi :(aslında daha cok ben alışamadım:(aklımdan cıkmıyor:(kameradan izledim mahsun mahsun köşede oturuyor, içim acıdı:((neyse, sağlığı daha iyice bu sevindirici. sen iyi misin ..kızın??sevgi ve selamlar her ikinize de))görüşmek dileğimle:)

Adsız dedi ki...

S.A Gönül dostum,
Bana kadar zahmetler etmis gelmissiniz, o degerli zamaninizi bana ayirmis olmanizdan cok mutlu oldum, Y.Rabbim de sizi mutlu etsin, ne var ki yorumunuzu onaylayamadim malum blogdisina cikarildim. Hepimiz bu mübarek ayin coskusu ile gerek mukabeleler de, gerekse Allah c.c katinda insaAllah kabulünü umdugumuz dua ve sohbetlerde oldugumuzdan ve haliyle birazda iftar-sahur telaslari icinde bulundugumuzdan blog ziyaretlerine fazlaca cikamiyoruz, hepimiz bu konuda birbirimizi anliyoruz elbette, onun icin rhat olunuz.
Kadayif dolmanizda harika bir tad, ellerinize saglik, bereketli sofralariniz olsun, selam ve dualarim ile en kalbi muhabbetlerimi iletiyorum...

ortanca34 dedi ki...

HAYIRLI AKŞAMLAR..
ALLAHTAN BLOGCUDA ARIZA ÇIKTI DA BEN BLOGSPOTLA İLGİLENDİM BİRAZ..YORUMLARIM GELMİŞ FARKINDA DEĞİLİM..ZİYARETİNİZ İÇİN ÇOKK TEŞEKKÜRLER..İNŞ BENDE BLOGSPOTU SİZİNKİ GİBİ DÜZENLİ VE GÜZEL YAPABİLİRİM YAVAŞ YAVAŞ ÖĞRENECEĞİZ..ÇOK GÜZEL BİR BLOG..YEMEKLER, TATLILAR VS..HARİKA GÖRÜNÜYOR..GÖRÜŞMEK ÜZERE HAYIRLI RAMAZANLAR İYİ GECELER..

Unknown dedi ki...

canim katogorilere resim eklemeyi senin verdigin siteye baktim ama anlayamadim.zannedersem bir kod eklenecek..cok ugrastim inan yapamadim yardimci olursan sevinirim..sevgilerrrrrr

Adsız dedi ki...

Slm arkadaşım.bende tatlı yapacaktım iyi oldu ,kadayıf dolması yapayım.Ellerine sağlık.Sevgiler

gelibolu17 dedi ki...

kadayıf dolması çok güzel görünüyor.ellerine sağlık..selamlar sevgiler.

Leziz Sofralar dedi ki...

Merhabalar,ellerinize saglik kadayif dolmasi nefis olmus görüntüsüne bayilmamak eldemi sevgiler...

Adsız dedi ki...

Allah`ım!Bize Kur`an da bulunan her bir;ELIF harfi ile ULFET ver,BE harfi ile BEREKET ver,TA harfi ile TEVBE ver,SE harfi ile SEVAP ver,CIM harfi ile CEMAL ver,HA harfi ile HIKMET ver,HI harfi ile HAY`R ver,DAL harfi ile DELIL ver,ZEL harfi ile ZEKA ver.
Hayirli cumalar, bereketli sofralariniz olsun.