22 Eylül 2007 Cumartesi

VELIBAH(cerkez boregi)

Ramazan etkilligine ev sahipligi yapan sevgili
http://www.diyalogyemekleri.blogspot.com arkadasima kolayliklar dilerim
bende daha once yayinladigim cerkez boregi VELIBAH'la katiliyorum

MALZEMELER hamur ıcın
Yarm paket yas maya
2-su bardagi ilik su
1-tatli kasigi tuz
Alabildigine un
IC MALZEME
Bır kılo patates
150 gr ser rendelenmis bayaz peynır
1 su bardagı sut
karabıber,tuz
velıbahları yaglamak ıcın tereyagı[mıktar ıstege baglı]
Hamur yogurma kabinda suyla mayayi eritelim.unu eleyerek yavas yavas ilave edelim.tuzunuda katarak cok yumusak bir hamur yapalim.ustunu kapatarak dinlendirelim.hamur iki katina cikincaya kadar.sonra hamurdan mandalina buyuklugunde bezeler yapalim.uzerini nemli bir bezle ortelim. Haslanmis patateslerin kabuklarini soyduktan sonra sogumadan pure haline getirelim.peyniri rendeliyelim tuzunu,karabiberinide ilave edip yoguralim.bir su bardagi ilik sutu patateslere ekleyelim. yine yoguralim patatesler kendini toparlayinca,yaptigimiz hamur bezeleri buyuklugunde toplar yapalim.(patateslerlerde putur olmayacak) acarken hamurdan disariya cikabilirler.buda iyi bir sonuc olmaz tabii ayni zamandada buyukce bir teflon tavayi atese oturtalim tava isinin caya kadar biz velibahin yapimina gecelim.once tezgaha biraz un serpelim hamur bezesini elimizle acalim ortasina patates topunu koyalim. kenarlarindan toparlayarak hamuru ustte birlestirelim agzini kapatiktan sonra,tezgaha biraz un serperek kapatigimiz yeri alta getirelim ve elimizle ortadan basliyarak kenarlara dogru acalim hamurun her tarafi esit kalinlikta olmasi lazim. iki elimizle yavasca alip teflon tavaya yerlestirelim(tavanin cok iyi isinmasi lazim)ates ne cok fazla harli nede kisik olacak. hamur yavas yavas kabarmaya baslayinca yani bir yuzu pisince oteki tarafini cevirelim.iki yuzude pisince,teryagiyla yaglanmis tepsiye alalim hamurlari teker teker ayni sekilde pisirdikten sonra uzerlerini yaglayalim ustuste dizelim.sonra bicakla ucgen dilimler halinde keselim

24 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba canım,
ilk yorum benden sanırım :))
Öncelikle gözün aydın canım kızın gelmiş ne mutlu sana şimdi sen ona neler neler yaparsın o da annesinin yemeklerini özlemiştir .))
Velibah da nrfis olmuş ellerine sağlık ya biz buna patetesli bazlama diyoruz adının velibah olduğunu bilmiyordum.....
Herhalde yöresine göre değişiyor ismi her neyse sonuçda nefis olmuş ya elcazlarına sağlık canım afiyetler olsun hayırlı cumalar dilerim.......

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Yorumlar için kelime doğrulama gösterilsin mi? Evet ( Hayır )
Blog yazarları, yorumlara


canım nasılsın ilk önce ayarlara gir ayarlarda yorumlara gireceksin açılan sayfanın altına doğru bu yazıyı göreceksin yukardaki gibi hayırı tıkla yorum yazınca harf kodlaması kalkar sevgiler bitanem

laguer90 dedi ki...

MERHABA,
VELİBAH YAPMIŞSINIZ! ELİNİZE SAĞLIK VE AFİYET OLSUN;) BLOGCU ZAMAN ZAMAN SORUN ÇIKARIYORDU FOTOĞRAFLAR İÇİN BLOGSPOTU AÇMIŞTIM. YENİ DEĞİL!
SEVGİLER...

Adsız dedi ki...

böregin harika olmus ellerine saglik bir tanecik aliverdim sevgiler

dogada.blogspot.ru dedi ki...

olmuş canım böyle daha kolay oluyor yorum yazması neler yapıyorsun kızınla hasret gider canım biz burdayız sıkma canını nilayada sevgi ve selamlar

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım çok güzzel görünüyor....selamlar.....

serinmavi dedi ki...

Canım hayırlı olsun blogun.Yeni farkettim daha..Tarifin yazıları çok küçük olmuş,okumak çok zor oluyor daha büyük hale getirmen mümkün mü?....selamlar....

Adsız dedi ki...

Arkadaşım naptın VELIBAH'ı görünce birden heyecanlandım çünkü bizde yaparız (biz PURŞİNA deriz) ellerine sağlık purşinaların pardon velıbahların siten gibi çok güzel leziz olmuş ellerine sağlık,Yeni siten hayırlı olsun ...

gul dedi ki...

yapmıssın profili..sanırım.. ben bir daha giremedim. sapka tatlısını ben yapmıstım sen kaldırmısın:(( tarfin bulundugu sayfaya girince, adres cubugunda yazan kodu yapıştıracaksın a hreften sonra. ben yine bir örnek yapayım sen bak oldu mu??sevgiler

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık ben velibhı kardeşim hilalin kayınvalidesinde yemiştim malum onlar çerkez çok beğenmiştim çatlayana kadar yedim desem yalan olmaz kayseride yediklerim denizliye dödüğümde daha erimemişti işte sizin yemekler tam benlik bol hmur işi sevgilerimle valla mektup gibi yorum olduÇ)) neyse bende beklerim hoşçakal

gul dedi ki...

ooo buraya koymussun:)yakışmış.diğer bloguna da kucultup koyabilesin diye yapmıstım.neyse yapabildin mi sen adresi??yapamamıs gibi gördüm?

Adsız dedi ki...

Merhaba Blogunuz cok güzel... Tüm Hanimlarimizi www.HanimlarBasBasa.de Adresine Bekliyoruz tabiki sizide Devam Dagitirsaniz Seviniriz.. Hoscakalin.

Adsız dedi ki...

yeni blogun hayirli olsun,velibahlar da sahane olmuslar,ellerine saglik canim.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

CANIM NASILSIN

AY UĞRAŞ UĞRAŞ CANIM ÇIKTI ÇOK KOLAYMIŞ ASLINDA AMA SİNİR OLDUM NİHAYET YAPTIM TAM OLDUMU BİLE MİYORUM AMA SENİN GÜL YAPIYOR HERHALDE YAPAMIYORSAN SÖYLE ANLATIRIM CANIM ZATEN RAHATSIZIM BOYNUM BELİM HİÇ İYİ DEĞİL BU GÜN TEMİZLİK YAPACAKTIM BUNA TAKTIMYA İŞLERDE KALDI SEN NELER YAPIYORSUN NİLAYADA SEVGİLER NE KADAR TARİF BİRİKTİ BİR BİLSEN BU ARA ÇOK TEMBELİM ZOR GELİYOR YAZMAK SEVGİLER CANIM

Adsız dedi ki...

s.a kardeşim,hayırlı haftasonları dilerim,Allah'a emanet olun,görüşmek üzere...
---<--<@

dogada.blogspot.ru dedi ki...

href= "http canım işin sırrı bu şu aradaki boşluğa yapıştır adresi tırnak ayrı kalacak adres yetiyor zaten sevgiler canım
anlamazsan herşekilde yardımcı olurum canım

Adsız dedi ki...

S.A, Nasilsiniz, Ramazaniniz iyi geciyordur insaAllah, hayirli sahurlar ve iyi pazarlar dileklerimle, selamlarimi birakiyorum.
Velibahtan da bir tanecik sahur icin aldim, mmmmm harika bir tad,ellerinize saglik.
Kardesinizin sagligi insaAllah yerindedir. Y.Rabbimden ailenize size saglikli-sihhatli beraberlikler, hayirli Ramazanlar diliyorum tekrar.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Selam canim, mayali hamur ve patatesler cok yakisan bir lezzet bence. Ellerine saglik, harika olmustur eminim, kendim de denemek isterim cok ama biraz zahmetli bir is gibi görünüyor. Neyse, bende annemle beraber bir gün denerim mutlaka. Sonucunuda bildiririm, hoscakal canim.

Adsız dedi ki...

canım bu böreğini mutlaka deniyeceğim. çünkü eşim de çerkez
ellerine sağlık. sayende çerkez tatlarını da öğreniyorum. ferkay

Adsız dedi ki...

velibah cok guzel olmus
eline saglik canim

Baharcicegi dedi ki...

Velibah ismini ilk kez duydugum bir börek,görüntüsü nefis olmus, elinize saglik.

gelibolu17 dedi ki...

SENİ SOBELEDİM CANIM BLOGSPOTUMA GELİRMİSİN..SELAMLAR

Adsız dedi ki...

canimmm gönül dostum nerelerdesin, nasil özlüyorum sizi bilemezsiniz, bugün velibah yapiyordum aklima geldiniz, bizim dünürlerimiz de cerkez, kulaklari cinlasin ablamin kayinvalidesi hep yapardi bize, Allah c.c razi olsun, cok iyi insanlardi, sizden iyi olmasinlar, insaAllah birgün sizden selam almak dilek ve duasi ile Allah c.c selami uzerinize olsun.
saygi ve muhabbetlerimle
baharhabercisiyim

Adsız dedi ki...

canım tulay abla tarifini sitede gördüğümüz,susuz helvayı bize ipek böceği anaokulunda yapıp yedirdi ellerine sağlık tadı damağımızda kaldı! mmmmmmmmmmm yine isteriz