18 Eylül 2007 Salı

EKMEK BOREGI

sahurda yapabileceginiz cok pratik ve doyurucu bir borek
daha once blogcu sayfamda da yayinlamistim.

bu tabaga kim hayir diyebilirki
Arkadaslar bu boregi yapmanizi tafsiye ederim
okadar pratik ve lezzetliki.hem bayat ekmeklerinizde degerlenmis oluyor
Ben bu sefer sade yaptim.siz isterseniz sucuk veya salam koyabilirsiniz
MALZEMELER
Bir paket kare tost ekmegi(bayat olacak)veya dilimlenmis normal
ekmek
3-Yumurta
1--kilo sut
1-Paket dilimli taze kasar peyniri
2-Yemek kasigi erimis tereyagi
Once ekmeklerin kenar kisimlari bicakla alin.firina dayanikli kare veya
dikdortgen bir tepsiyi hafif yaglayin,ekmekleri sirayla bitisik olarak dizin.
ekmeklerin uzerine erittigimiz yagdan gezdirin.dilimlenmis kasarlari da
dizin.kalan ekmekleride kasarlarin uzerine bitisik olarak dizin
uzerine kalan yagida gezdirin.
bir kapta yumurtalari ve sutu iyice cirpin ve ekmeklerin uzerine dokun
Lezzet acisindan daha iyi bir sonuc alabilmek icin 24 saat dolapta
bekletin(ekmeklerin sutu iyice cekmesi icin)aksamdan yapip sabah
kahvaltisinda pisirebilirsiniz
kizgin firinda uzerleri nar gibi kizarincaya kadar bekletin
Not:Ekmeklerin kenarlarindan kestigimiz kabuk kisimlarini bir tepsiye
koyup firinda iyce kizartip sonrada rondoda cekip galete unu yapabilirsiniz

kasarlarin uzerine sucuk veya salam da koyabilirsiniz

5 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

canım hoş geldin nasılsın kardeşin nasılın ramazan diye kimseler yok bloglarda bende çok zor vakit buluyorum işler malum fazlalaşıyor her gün yemek telaşı az yapmak gerekiyor her gün taze yemek isteniyor onun için mutfaktan çıkamıyorum sen neler yapıyorsun nilay nasıl sevgilerimle çok öpüyorum canım

Adsız dedi ki...

hayırlı günler,hayırlı ramazanlar.

Adsız dedi ki...

BU ne ayol :))
yumurtalara gülmekten kırıldım ne şirin şey onlar öyle nerden aklına gelir böyle şeyler...
ama ben hep derim demi sende sanatsal bi yan var diye demi :)
Ellerine sağlık canım benim gibi her şeye gülen birinin önüne bu tabağı koyarsan o yumurtayı sevmekten gülmekten yenmekde yiyemez çok güzel ya çook...

Adsız dedi ki...

Hayırlı sahurlar arkadaşım.

Adsız dedi ki...

pratik böreyine bayıldım bugün akşamdan denemem lazım teşekür ederim